Algemene voorwaarden Hondenuitlaatservice Paws of Joy
Artikel 1- Definities
In deze algemene voorwaarden verstaan we onder:
Opdrachtnemer: persoon van het dienstverlenende bedrijf hondenuitlaatservice Paws of Joy die de hond(en) van opdrachtgever uit laat.
Opdrachtgever: persoon (hondenbezitter) die het opdrachtformulier heeft ondertekend.
Opdrachtformulier: overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever, waarbij opdrachtnemer zich verplicht de hond op de afgesproken dagen uit te laten tegen een door opdrachtgever te betalen prijs.
Artikel 2- Algemeen
2.1 Op de opdracht zijn de navolgende algemene voorwaarden van toepassing, tenzij daarvan
uitdrukkelijk is afgeweken. Afwijking van de algemene voorwaarden in enigerlei vorm is echter
alleen mogelijk indien dit schriftelijk is vastgelegd en ondertekend is door zowel opdrachtgever
als opdrachtnemer.
2.2 Opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht voor de algemene voorwaarden en de
prijsopgaven te wijzigen. Wijzigingen in algemene voorwaarden en de prijsopgaven zullen door
opdrachtnemer tijdig aan opdrachtnemer kenbaar worden gemaakt, waarna opdrachtgever 30
dagen de tijd heeft om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Opdrachtgever kan bij
wijziging van de algemene voorwaarden en prijsopgaven geen aanspraak meer maken op
informatie verstrekt in eerdere uitgaven van deze documenten.
2.3 De hond waarvoor opdrachtgever de overeenkomst met opdrachtnemer heeft gesloten dient
de basiscommando’s te kennen en sociaal in omgang te zijn bij soortgenoten en mensen.
Artikel 3- Gezondheid
3.1 De hond waarvoor de overeenkomst is afgesloten dient ingeënt te zijn met de cocktail-inenting
en tegen kennelhoest te zijn gevaccineerd. Tevens dient de hond preventief behandeld te zijn
tegen vlooien en wormen.
3.2 Opdrachtgever verplicht opdrachtnemer zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen van
loopsheid en eventuele ziektes van de hond, waarvoor de overeenkomst is afgesloten.
3.3 Opdrachtgever machtigt hierdoor opdrachtnemer om in geval van calamiteiten op kosten van
opdrachtgever een dierenarts te consulteren en maatregelen te nemen, die haar in de gegeven
situatie voorkomen.
3.4 Indien de hond tijdens de uitvoering van de overeenkomst onverhoopt komt te overlijden, zal
de opdrachtnemer onverwijld de opdrachtgever hiervan op de hoogte brengen.
Artikel 4- Rechten en plichten opdrachtgever
4.1 Opdrachtgever is verplicht het opdrachtformulier volledig en geheel waarheidsgetrouw in te
vullen.
4.2 Opdrachtgever is aansprakelijk jegens opdrachtnemer voor schade die ondervonden wordt ten
aanzien van het niet (ver)melden van informatie, dan wel het geven van onjuiste informatie
met betrekking tot de hond waarvoor de overeenkomst is afgesloten.
4.3 Opdrachtgever verplicht zich ervoor te zorgen dat opdrachtnemer toegang heeft tot de plaats
waar de hond, waarvoor de overeenkomst is afgesloten, zich bevindt.
4.4 Opdrachtgever dient ervoor zorg te dragen dat de hond aanwezig is op de afgesproken
dag(en) tussen 10.00 uur en 15.00 uur. Indien de hond niet aanwezig is bij afgesproken
bezoek van de opdrachtnemer, worden de kosten van de geplande wandeling onverminderd in
rekening gebracht.
4.5 Opdrachtgever dient WA verzekerd te zijn.
4.6 Bij verhindering dient opdrachtgever minimaal 24 uur van te voren het uitlaten af te zeggen. Te
late afmeldingen worden volgens normaal tarief berekend en bij de eerstvolgende gelegenheid
op de kaart bijgeschreven.
Artikel 5- Rechten en plichten opdrachtnemer
5 1 De opdrachtnemer verplicht zich om de hond, waarvoor de overeenkomst is afgesloten,
gedurende 50 tot 60 minuten uit te laten.
5.2 Uitvoering van de opdracht door opdrachtnemer kan niet geschieden indien een teef loops is.
De hond wordt in deze situatie te allen tijde geweigerd door opdrachtnemer.
5.3 Opdrachtnemer verplicht zich, haar best mogelijke kunnen, zorg te dragen voor het welzijn van
de hond.
5.4 Opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht voor de opdracht stop te zetten, wanneer
zij van mening is dat het onverantwoord is de hond uit te laten.
5.5 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor zonder opgaaf van reden honden te weigeren.
5.6 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de dienst stop te zetten tijdens vakantie of
snipperdagen. Deze dagen worden ruim van tevoren bekend gemaakt, tenzij er bijzondere
omstandigheden ontstaan die dit niet mogelijk maken.
5.7 Opdrachtnemer is gerechtigd wanneer de taken niet tot slecht uit te voeren zijn door hevige
weersomstandigheden, de wandelingen te staken, dan wel aan te passen, zonder dit
(voorafgaand) aan te kondigen.
Artikel 6- Schade en verzekeringen
6.1 Opdrachtnemer aanvaardt slechts aansprakelijkheid voor schade voor zover deze het
verzekerde bedrag niet overtreft.
6.2 Opdrachtgever is aansprakelijk voor aantoonbare schade geleden door opdrachtnemer of
derden, veroorzaakt door de hond waarop de overeenkomst van toepassing is. Eventuele
kosten van medische zorg en schade aan derden worden op opdrachtgever verhaald. Indien
niet duidelijk is welke hond de veroorzaker van de schade is, worden de kosten tussen de
opdrachtgevers van de betreffende honden gedeeld.
Artikel 7- Betalingen en duur overeenkomst
7.1 Alle prijzen weergegeven op de prijsopgave zijn inclusief BTW.
7.2 Betaling van een strippenkaart geschiedt voorafgaand aan de geleverde diensten. Tenzij
anders is overeengekomen, geschiedt betaling binnen veertien (14) dagen na factuurdatum.
Bij niet-tijdige betaling van de factuur zal voor iedere 7 dagen dat er geen betaling is
ontvangen een strip van de strippenkaart worden afgetekend, als zijnde vergoeding van de
administratiekosten.
7.3 Opdrachtnemer is verplicht een prijsopgave te overhandigen indien gewenst door
opdrachtgever.
7.4 De tijdsduur van de eerste overeenkomst (4 keer) vormt een proefperiode om te kijken of
alles naar wens verloopt. Bij goed verloop wordt de overeenkomst steeds stilzwijgend met 10
strippen verlengd.
7.5 Opdrachtgever dient bij beëindiging van de overeenkomst een opzegtermijn van vier weken in
acht te nemen. Voor de niet-gebruikte strippen zal geen restitutie plaatsvinden.
7.6 Wanneer opdrachtgever langer dan vier weken achtereen geen gebruik maakt van de door
opdrachtnemer geleverde dienst, dan vervalt het recht op de gereserveerde plaats op de
afgesproken uitlaatdagen en is opdrachtnemer gerechtigd deze plaats op te vullen. Voor de
niet-gebruikte strippen vindt geen restitutie plaats. Enkel op medische grond van de
gezondheid van de hond kan hiervan worden afgeweken, opdrachtgever dient in dat geval een verklaring van een
dierenarts te overleggen.
7.7 Voor de 10 strippenkaart geldt de geldigheidsduur van 4 weken gerekend vanaf de laatste
afgetekende datum op de kaart. Wanneer geen (tijdige) opzegging is ontvangen, ontvangt u
voor het verstrijken van de geldigheidsduur een nieuwe kaart en factuur. de niet-verbruikte
strippen op de oude kaart vervallen.
artikel 8 aansprakelijkheid
8.1 Opdrachtgever verplicht zich ernaar te streven de opdrachtnemer in geval van een
onvoorziene omstandigheid hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
8.2 Indien opdrachtnemer aansprakelijk kan worden gehouden voor enige schade die de klant lijdt
als gevolg van het niet nakomen van door de opdrachtnemer verplichtingen van de opdracht,
blijft de schadevergoeding te allen tijde beperkt tot het overeengekomen totaalbedrag van de
overeenkomst.
Artikel 9 geschillen en toepasselijk recht
9.1 Alle geschillen die voortvloeien uit, dan wel verband houden met de rechtsverhoudingen
tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever waar deze algemene voorwaarden op van
toepassing zijn, zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het
arrondissement waar de opdrachtnemer gevestigd is, tenzij bepalingen van dwingend recht
anders voorschrijven. De opdrachtnemer heeft het recht van deze bevoegdheidsregel af te
wijken en de wettelijke bevoegdheidsregels te hanteren.
9.2 Op de opdrachtovereenkomst en deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van
toepassing.
9.3 Nietigheid of vernietiging van een deel van deze algemene voorwaarden heeft niet de
nietigheid of vernietiging van alle bepalingen van deze algemene voorwaarden tot gevolg.